Personal Branding pentru medici: Cum decurg proiectele în afara granițelor?
Vorbim puțin despre proiectele noastre de branding, cu atât mai puțin despre conceptele pe care le introducem în procesele de growth hacking ale partenerilor noștri de bine. Cu toate acestea, mărturisim că diversitatea proiectelor diviziei de marketing și comunicare ne oferă șansa de a lucra cu medici și business-uri inovatoare, cu lideri de piață în diverse specialități, atât în România, cât și în afara granițelor.
De data aceasta venim cu primul proiect de personal branding realizat cu câțiva ani în urmă pentru unul dintre cei mai umani și vizionari medici esteticieni întâlniți. Ca de fiecare dată, nu vom face public numele său, chiar dacă este ușor de identificat, pentru a păstra confidențialitatea în comunitatea profesională în care activează.
Client: Medic estetician multipremiat
Țară: Elveția &UK
Obiectiv: Leadership în estetica, KOL în flebologie
Rezultat: KOL la nivel global și mentor medical global pentru tratamentul estetic al varicelor
Cum a decurs procesul?
Pentru că suntem ghidați de transparență, nu putem omite momentele în care am avut multe diferențe de opinie cu privire la direcțiile de comunicare, la timpii de implementare și la resursele financiare și de energie necesare pentru a ne putea atinge obiectivele. Cu toate acestea, am plecat de la toată expetiza profesională, am măsurat rezultatele și le-am transformat în cifre ușor de comunicat și de înțeles. Cunoșteam foarte bine persona, cum gândesc atât medicii cărora urma să le fie mentor global, dar și ce așteptări aveau partenerii B2B care puteau aduce oportunități de dezvoltare profesională.
Am redefinit imaginea publică și ne-am folosit de rețeaua de pacienți fideli, oferind totodată consultanță în implementarea noii imagini vizuale și a tuturor canalelor de comunicare. Unitatea în comunicare, la nivel global, era esențială pentru a ne atinge obiectivul.
În final, am setat obiective clare și realizabile pentru 3-6-12 luni, atât pentru a crește autoritatea și a putea obține un avantaj concurențial față de alți medici, în negocierile cu lideri mondiali din domeniul farmaceutic și cercetători în domeniul esteticii medicale, cât și pentru a putea măsura, mai ușor, efectul tuturor acțiunilor de marketing. De asemenea, monitorizarea constantă ne ajută să facem corecții din timp și să optimizăm bugetul, care întotdeauna devine un blocator în procesele de personal branding.
Provocări ale clienților internaționali
La THE Headline avem misiunea de a găsi soluții 360 pentru clienții noștri, iar expertiza în business este un diferențiator puternic și pentru divizia de marketing. Cu toate acestea, atunci când vine vorba despre media relations sau implementare directă, externalizarea este esențială, iar timpul de implementare și project management cresc, crescând și necesitatea de a suplimenta bugetul.
Cu toate acestea, nevoia de personal branding este prezentă oriunde, iar numărul solicitărilor de proiecte de branding și personal branding a crescut simțitor în rândul medicilor. Iar motivul este acela că, într-o piață concurențială în care pacientul plătește integral pentru serviciile prestate, mai ales în specialitățile în care afecțiunile nu amenință viața pacientului, diferențierea și medicilor, dar și recomandările, sunt esențiale.