Formare în clinică
4 Cursuri practice care cresc valoarea serviciilor și performanța echipei
Construite pe înţelegerea profundă a industriei medicale.
La THE Headline, oferim cursuri practice pentru fiecare nivel de evoluţie al echipei, create din experiență de 20 de ani în dezvoltarea clinicilor medicale.
Clar structurate. Personalizate. Susţinute în clinica ta.

W 1. Comunicare cu pacientul pentru fiecare rol din echipă
Într-o clinică performantă, rezultatele nu depind doar de calitatea actului medical, ci și de felul în care echipa comunică şi interacţionează cu pacientul.
Acest workshop se concentrează strategic pe îmbunătăţirea interacțiunilor zilnice, cu pacienții, pentru a elimina erorile, a scurta fluxurile şi timpii de lucru, şi a elimina fricţiunile care duc la epuizare și la o experiență neplăcută a pacientului în clinică.
Dedicat:
Echipelor medicale şi de suport.
Scop:
Îmbunătăţirea modului în care interacţionează fiecare departament cu pacientul, pentru creşterea retenţiei în plan de tratament.
Ce vei lucra concret:
- Abordarea pacientului nou
- Tehnici de comunicare cu pacientul
- Implementarea protocoalelor de comunicare
- Oferirea de feedback constructiv
- Tehnici de retenţie prin comunicare pentru echipa de suport, pentru asistenţi şi medici.
- Diferenţa dintre vânzare şi comunicare
Ce vei obține concret:
- Structura clară pentru prezentarea planului de tratament, aplicabilă imediat
- Tehnici pentru adaptarea mesajului în funcție de profilul pacientului
- Înţelegerea valorilor care determină acceptarea tratamentului
- Time management pentru prezentarea corectă a planului de tratament
- Un proces mai eficient și mai profesionist de comunicare în tratamente complexe
W 2. Fluxul pacientului:
Eficienţă în colaborarea interdisciplinară
Creăm mediul în care să ghidăm pacientul printr-o experiență clinică impecabilă, de la primul contact până la finalizarea tratamentului, prin dezvoltarea comunicării coordonate și a colaborării strânse între toate departamentele clinicii.
Acest workshop se axează pe eliminarea blocajelor și a timpilor de așteptare din parcursul pacientului, analizând și optimizând fiecare punct de transfer de informație și responsabilitate (recepție-asistent-medic).
Dedicat:
Echipelor medicale şi de suport.
Scop:
Îmbunătăţirea fluxului pacientului pentru eficienţă maximă şi stres minim.
Ce vei lucra concret:
- Tehnici specifice de „Patient Journey Mapping”
- Tehnici de comunicare coordonată
- Exerciţii de îmbunătăţire a colaborării interdisciplinare
- Fluxul eficient al pacientului
Ce vei obține concret:
- Tehnici de comunicare care cresc încrederea pacientului în echipă și în clinică
- Mai multă claritate asupra blocajelor actuale din echipă
- Înţelegerea impactului echipei asupra pacientului
- O percepţie pozitivă constantă din partea pacienţilor
W 3. Agilitate şi Teaming în clinici medicale.
Pregăteşte-ţi clinica și echipa pentru a excela într-un mediu medical caracterizat de schimbare rapidă și provocări neașteptate!
Acest workshop este dedicat dezvoltării abilităților esențiale de „teaming” – formarea rapidă a unor echipe eficiente pentru sarcini specifice – și cultivării unei mentalități agile, care permite adaptarea proactivă la nou și menținerea performanței ridicate chiar și în condiții de incertitudine.
Dedicat:
Echipelor medicale şi de suport din clinicile cu fluctuaţie în echipă, sau a celor care trec prin extinderi, schimbări sau procese de achiziţie sau schimbare de acţionariat.
Scop:
Dezvoltarea adaptabilității, deciziilor rapide și performanței de vârf în medii dinamice și situaţii incerte.
Ce vei lucra concret:
- Strategii pentru a construi siguranța psihologică necesară inovației
- Comunicarea empatică și adaptată pacientului în situaţii delicate
- Psihologia deciziei și impactul asupra retenției
- Rolul echipei de suport şi echipei de asistenţi medicali în menținerea experienței pozitive
Ce vei obține concret:
- Tehnici de comunicare care cresc încrederea pacientului în echipă și în clinică
- Instrumente pentru gestionarea obiecțiilor și emoțiilor pacientului
- Capacitatea de a lua decizii sub presiune
- Capacitatea de a aborda corect urgenţele sau situaţiile neprevăzute
- Deprinderea tehnicilor de performare la standarde înalte, indiferent de context
W 4. Experiența pacientului premium: Personalizare profundă şi leadership
Ne propunem creşterea standardelor clinicii prin crearea unor experiențe profund personalizate, care nu doar tratează afecțiuni, ci îmbunătățesc starea generală de sănătate și bunăstare a pacienților, generând un impact pozitiv extins („ripple effect”).
Acest workshop se concentrează pe arta și știința de a oferi servicii medicale premium, centrate pe înțelegerea holistică a nevoilor individuale și pe construirea unor relații de parteneriat autentic cu fiecare pacient.
Dedicat:
Echipelor medicale şi de suport.
Scop:
Diferențierea clinicii pe piață, atragerea și fidelizarea pacienților care caută excelență și propulsarea business-ului spre o nouă etapă de dezvoltare și recunoaștere.
Ce vei lucra concret:
- Tehnici avansate de comunicare empatică
- Implicarea rolului de Patient Care în interacţiunea cu pacientul
- Dezvoltare design de experienţă pentru pacient
- Instrumente de personalizare a planurilor de tratament
- Time management – impact asupra percepţiei pacientului
- Tehnici de fidelizare a pacienţilor
Ce vei obține concret:
- Planuri de tratament complexe, comunicate corect
- Retenţie crescută pe planurile de tratament complexe
- Un mediu pregătit pentru a oferi experienţa pe care şi-o doreşte pacientul care accesează servicii premium
- Alinierea actului medical de înaltă caliltate la experienţa generală a pacientului în clinică
Trainer: Raluca Barna
Psiholog, trainer senior & consultant în dezvoltarea echipelor medicale
Raluca Barna este psiholog cu formare în România și la Sorbona, trainer cu peste 15 ani de experiență și consultant EMCC acreditat în coaching și mentoring.
De peste un deceniu lucrează în medicina privată, dezvoltând programe de dezvoltare de carieră pentru medici, traininguri pentru creșterea performanței și sesiuni de teaming pentru echipele medicale și de suport.
Raluca este unu psiholog pragmatic. Este cunoscută pentru abordarea clară, centrată pe rezultate și adaptată realității fiecărei clinici.
Lucrează cu medici, nu pentru teorie, ci pentru a construi echipe funcționale și comunicare eficientă în contextul presiunii zilnice din cabinete.
Career & People Development Consultant | EMCC Coach & Mentor | Empowering Medical Professionals with Tailored, Human-Centered Solutions
Investiție
2800 euro + TVA / workshop
*acesta este costul pentru un workshop, susţinut o zi, dedicat unei echipe de până la 18 participanți.
**costul este adaptabil în funcţie de dimensiunea echipei
*** pentru 2 workshop-uri susţinute în zile consecutive, costul total este de 5100 Euro +TVA.
Completează formularul şi află care este cel mai potrivit workshop pentru echipa ta!
*Timpul de aşteptare actual este de 2 luni.