O perspectivă pentru medicii vizionari
Există un profil de medic antreprenor pe care îl întâlnim în peste 90% dintre procesele noastre de consultanţă pe dezvoltare şi leadership: adaptat la schimbare şi vizionar. Sunt acei medici care şi-au dezvoltat business-urile în urmă cu 10-20 de ani. Care lucrează constant pentru a îmbunătăţi nu doar actul medical, ci toate aspectele care ţin de evoluţia business-ului. Dar şi medici antreprenori tineri care înţeleg mult mai bine nevoia de leadership. Nevoia de structură în business, de gândire de avangardă.
Ce nevoi are acum un business medical privat? Multe. Dar întrebarea la care trebuie să răspunzi este: “Ce nevoi va avea business-ul meu peste 2-3 ani şi cum mă pregătesc pentru ele?”Sau “Ce trebuie să fac pentru a-mi fi bine în 2-3 ani?”
- Radiografia instant a business-ului – Data Analytics
Este clar că fără cele mai importante date nu putem să identificăm boala sau tratamentul unui pacient. La fel se întâmplă şi în orice proces de management medical. Dacă nu ştii în orice secundă care sunt acele date care îţi arată dacă progresezi sau eviţi riscurile, dar şi cum să previi pericolele sau să susţii evoluţia, rişti să pierzi oameni valoroşi, timp şi bani. De aceea, trebuie implementat un sistem corect de analiză de date.
Ce date sunt analizate? De câtre cine? Când? Cum cresc ele eficiența echipelor medicale și de suport?
Găseşti toate răspusurile în cursul înregistrat de Data Driven Decision, disponibil AICI.
- Business Plan board
Din analizele noastre interne, pe un eşantion de 54 de busintess-uri diferite, mai puțin de 3% dintre antreprenorii medicali (vorbim inclusiv despre business-uri cu CA de peste 5 mil. euro, cu mai multe locaţii) au un business plan actualizat anual. În general, antreprenorii medicali şi departamentele de management nu au direcţii de evoluţie clare. Nu cunosc pericolele concurenţei, nu îşi adaptează acţiunile în raport cu ele şi nu ştiu ce impact are fluctuaţia echipei în evoluția clinicilor.
Greşeala majoră pe care o fac în special medicii antreprenori este aceea că asociază toate aceste instrumente cu un start up. Iar această perspectivă determină evoluţia mult mai rapidă şi consolidată a clinicilor noi.
De aceea, la THE Headline începem multe procese de lucru cu construcţia de Business Plan board. Cu alte cuvinte, o hartă clară, uşor de parcurs, a tuturor elementelor care îţi impactează evoluţia.
- Leadership de echipe / North Star Metric
Este o diferenţă majoră între leadership-ul legat de numărul de unituri sau clinici, medici, echipe de suport etc. şi leadership în management medical. Leadership-ul înseamnă crearea unui cadru în care oamenii să lucreze motivaţi, să fie corect ghidaţi şi să performeze în mod natural. Fluctuaţia foarte mare a medicilor arată lipsa de leadership la nivel de echipe.
Pentru a alinia echipele la acele acţiuni care au rezultate cu cel mai mare impact asupra clinicii în următoarele 3-6 luni, este esenţial să realizezi workshop-ul North Star Metric cu echipe specializate în consultanţă pentru domeniul medical.
- Dezvoltare de carieră /Coaching pentru medici
Într-o piaţă în care se investeşte mult în business-uri premium, în locaţii frumos amenajate şi tehnologie de avangardă, medicii au multe opţiuni. Iar fără o echipă de medici buni, nu poţi evolua corect. De aceea, trebuie să le creezi medicilor un mediu în care să fie motivaţi să lucreze, dar, totodată, să fie ghidaţi în dezvoltarea profesională şi individuală.
În toate procesele noastre de mentoring, coaching, de evoluţie în carieră, în care lucrăm unu la unu cu medicii, sau ţinem training-uri dedicate, primul lucru de la care plecăm este identificarea nevoii individuale a fiecăruia şi identificarea profilelor personale şi profesionale.
- Branding / Consultanţă de brand
Când toţi ceilalţi antreprenori investesc în creare de conţinut video, în Google ads cu acelaşi conţinut şi în mesaje similare de educare a pacienţilor, rezultatele de marketing de care are nevoie business-ul tău nu vor fi atinse. Vor fi pacienţi, dar nu în target; vor fi pacienţi noi, dar nu vor rămâne în tratament, sau nu vor vei avea suficienţi pacienţi noi la început care să poată susţine o echipă medicală performantă.
Domeniul medical privat este o piață extrem de tentantă pentru investitorii din România și din afara granițelor. Acest fapt determina creșterea concurenței și modele mai organizate, mai puternice de business medical. De aceea, educația de business și investițiile corecte pentru binele medicilor, echipei, pacienților și antreprenorilor devin o necesitate.
O sesiune inițială de consultanță te-ar ajuta să înțelegi mai bine unde există blocaje în business sau cum poți rezolva o anumită problemă. O poți solicita completând acest formular.